Асоціація взяла участь у роботі Круглого столу «Саморегулювання в Україні: баланс інтересів бізнесу, влади та споживачів»


3 листопада під час Круглого столу «Саморегулювання в Україні: баланс інтересів бізнесу, влади та споживачів» в рамках Публічного діалогу #PROДіалог обговорювали проблематику впровадження та функціонування саморегулювання в Україні представники влади, бізнесу, громадськості та експертних кіл.

В заході також брали участь представники Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Торгово-промислової палати України, Професійної асоціації учасників ринків капіталу та деривативів, ГС «Аграрний Союз України», Фітосанітарної Асоціації України, бізнесових, експертних кіл і громадськості.

В ході обговорення підготовленого експертами Офісу ефективного регулювання аналізу поточної проблематики ринку було акцентовано питання саморегулювання як форми управління та самоконтролю підприємницьких об’єднань у світовій практиці суттєво зменшує адміністративний тиск на бізнес і сприяє підвищенню стандартів бізнес-діяльності, а відтак – кращому захисту інтересів споживачів.

В Україні законодавство дозволяє створення саморегулівних організацій у 15 видах діяльності. По факту, утворено лише 20 СРО у 5 видах: оціночна діяльність, оцінка земель, землеустрій, архітектурна діяльність та професійна діяльність на ринку цінних паперів. Водночас, десятки об’єднань та асоціацій, що мають ознаки та функції саморегулівних, не можуть набути офіційного статусу, оскільки для них це не передбачено законодавством.

Презентуючи результати дослідження якості регулювання сфери – Зелену книгу «Саморегулювання в Україні», провідний аналітик BRDO Ігор Лавриненко, відзначив, що в Україні сьогодні відсутній цілісний підхід до саморегулювання. 39 нормативно-правових акти, що складають регуляторне поле, не дають змоги визначити ні цілі саморегулювання, ні статус саморегулівної організації. У більшості видів діяльності саморегулювання формально неможливе через відсутність спеціального законодавства, для деяких видів допускається створення СРО, але не передбачена процедура. Наприклад, у сфері реклами, аудиторської діяльності, охоронної діяльності.

Також, Шевкі Аджунер, директор ЄБРР в Україні зауважив, що Регулювання СРО – це дуже делікатний процес. Важливо зберегти баланс і контроль над процесом – з одного боку, не відібрати повноваження у органів влади, з іншого боку, дати можливість саморегулівним організаціям розвиватися, впроваджувати власні вимоги і правила.

Проведення регуляторної реформи та Публічного Діалогу відбувається в рамках проекту FORBIZ/EU4Business за фінансової підтримки ЄС.

Довідково: Офіс ефективного регулювання (BRDO, Better Regulation Delivery Office) – незалежна неурядова структура, створена за ініціативи Мінекономрозвитку, Світового банку та уряду Канади. Офіс фінансують міжнародні донори, щоб прискорити процес реформ в Україні. Експерти Офісу прагнуть впровадити ефективне регулювання завдяки партнерству держави й бізнесу та вже розпочали інвентаризацію регуляторних актів, випрацювали критерії їх оцінки та розробили кілька ініціатив у сфері регулювання.